tirsdag 22. juni 2010

Nok er nok!



Jeg vil ha sommer og sol, og summende bier.
Vandre i skogen, finne nye stier.
Plaske i vannkanten, med solbriller på.
Gå barbent i gresset, tre bær på et strå.
Myse mot solen, som varmer mitt kinn
Kom sommer, slipp solen inn.

Et forsøk på å mane frem sommeren her på Vestlandet. Familien Sommerfugl skal straks ha ferie, og siden vi skal på tur seinere i år, skulle vi kose oss hjemme. 
Men ennå er det kaldt og rått. Solen glimrer med sitt fravær, og det er ingen sommerstemning utenfor mitt vindu. Ungene ble sendt i barnehagen med ullundertøy og regntøy i dag, og nå synes jeg faktisk det kan være nok. Etter en laaang vinter innpakket fra topp til tå, trenger vi SOOOL.

5 kommentarer:

  1. Sender øyeblikkelig en dose sol og blå himmel fra Småbyen!! Ikke heeeelt varmt her, men ihvertfall ikke sånn at vi må bruke ullundertøy... grøss...

    Digger de fine bildene i forrige posten din forresten - det var råstilig :o))

    SvarSlett
  2. Den støtter jeg!! Solen skinner, men det er så kaldt!

    Men nå pakkes det for sydentur i morgen, så da er det iallefall håp om at sommerklærne kan komme på :-)

    SvarSlett
  3. ENIG! Nok er nok, hutre hutre...
    Vil så gjerne ha sommervarme!!
    Ka skal vi gjøre med dette, haha...

    DE flotte bildene..
    Nei, får ta å fyre i ovnen..huff..ikke såå gale enda, men det kan friste...

    Ha en fin kveld!
    Klem:)

    SvarSlett
  4. Er jo flott vær jo...kan ikke klage på dette, mang en St.Hans vi har måtte søke ly for vind og reng, men i dag er jo det helt perfekt...

    SvarSlett
  5. Nydelige bilder du viser.Og kjempefint vers også!:)Du er flink!:)
    Jeg er så enig,hvor blir det av sommeren.Det er jo kaldt i luften enda.
    For en vakker collage under her.Utrolig fine bilder og sammensetning.
    Ha en fin sankthans.Det ser nå lovende ut mht været.Ihvertfall ikke regn;)
    Klem fra Monja

    SvarSlett